Storm

Har fan i mig varit vaken halva natten. Somnade strax före tolv. Blev väckt vid 2 av att några tjejer sprang och skrek här utanför, de hade kanske aldrig sett snö förut? Sedan lät det som att någon bankade på min balkongdörr - väldigt obehagligt om man tar hänsyn till det faktum att jag bor på andra våningen. 
Jag försökte somna om...kudde över huvet, om jag låtsas sova så kanske jag somnar om? Ni vet hur det brukar vara. Men det gick inte, helt plötsligt låter det som att det åskar! Eller möjligen som att ett ungerskt artilleri passerar utanför huset. Jaha, who's fucking with me? Andra natten i rad någon förstör min sömn, och jag har ju tenta idag! Till slut så lyckades jag uppenbarligen somna om, för nästa gång jag kollar på klockan är den 05:56. Trodde jag. Då stormade det så hejvilt så jag insåg att jag inte skulle ha en sportkeps att somna om. Tänker: Kliver jag upp nu hinner jag höra när Morgonpasset börjar, och det har hänt ungefär 1 gång förut i mitt liv. Raglar upp, sätter på radion och för till min besvikelse höra den där stela killen som pratar i Vaken med P3 och P4. Vad nu? Har de ändrat tiderna? Sätter på teven, testbild på ettan. Nej men hej, klockan är bara 05:34! Med vilket öga hade jag kollat tiden egentligen?
Vid det här laget var jag ju då redan vaken, så det var ingen idé att gå att lägga sig igen för jag vet ju att det blir ännu jobbigare att kliva upp om jag somnar in runt en timma innan jag ska upp.

Så nu tänker jag...var det här någon högre makts sätt att få upp mig i denna otta, så att jag skulle ha tid att titta igenom allt inför tentan? 

Ödet vill nog att jag ska klara den idag. Tack? Skjut mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback