Willy Wonka

       

Jag har sagt det förut, kanske inte högt, men Tim Burton är ett geni. Denna lördagkväll har spenderats i Fröken Edvingers soffa med bl a Willy Wonka. Burton har en förmåga att skapa världar som man inte trodde fanns, men som man direkt önskar att man fick vara i, om så bara för en liten stund. Jag fullkomligt älskar Big Fish, Corpse Bride och såklart även Kalle och chokladfabriken. Vet att det finns mer where that came from, och jag ska beta av dem så fort jag får chansen.

Anyway, lördag kväll alltså. Orka dricka. Orka fli till sig, spruta på lite extra parfym (brukar jag göra det förresten?), he på lite extra mascara och dra på sig finblusen. Nää. 
Kanske är det för att jag är halvfattig student, kanske för att jag är uppe i nån slags slutspurt inför första tentan, men kanske är det så att jag helt enkelt inte har någon lust alls. Gå ut i Gävle. Jag har gett det ett enda försök, bortsett från allt galej runt skolan, och det var väl okej. Men jag saknar det att när man går ut så träffar man goda vänner. Man stöter på människor man inte hade räknat med att träffa alls, ofta går man runt och hoppas på att träffa någon viss person kanske, och man träffar de som man vet att man alltid träffar ute. Det saknar jag. Hade en helt perfekt sån kväll förra lördagen, då jag var hemma i Östersund. Den här helgen har jag varit totalt opepp. 

Ehh ja, sidospår är mitt andranamn. 

Denna kväll inledde jag med Kung Fu panda, sedan skuttade jag ut till bilen, plockade upp Maja och brummade iväg till Emmelie. Stilade lite på Guitar Hero, sen såg vi Batman Begins och efter det kära Kalle och hans chokladfabrik. Skön kväll. 

Om en vecka är jag på bröllop. Eller ja, kanske precis kommit hem från ett. Efter tentan på fredag ska jag köra hem som den rallyförare bara jag kan vara, sedan på lördagen vankas det bröllop i Frösö Kyrka. Mina gamla goda vänner, tillika scoutpals, ska lova varandra evig trohet, och jag kommer tro på varenda ord. 

Apropå bröllop ramlade det in ännu en glad nyhet idag...vet dock inte om det är officiellt ännu så jag får gå runt och le i smyg ett tag till...

Vad är det med mig och den här bloggen? Allt eller inget som det verkar. Antingen orkar jag inte skriva något alls, andra gånger blir det såna här inlägg som förmodligen ingen orkar läsa. 

En sak till bara, idag har jag provat något nytt! Jag har peelat min lekamen med kaffesump. Japp, sump. Det luktade väldigt gott, och jag blev väldigt len och mjuk. Men det kändes rätt skumt måste jag säga, som att smörja in sig med bajs, fast med en annan konsistens. Det kändes som att jag gjorde nåt som man egentligen inte borde, och så pirrade det konstigt i handflatorna.

Just ja, en sista sak, jag har köpt en PORTFÖLJ! Måste ju ha en skolväska liksom. Den är väldigt fin, ljusbrun och i skinn. Har flera bra fack med plats för block och dator och pennskrin och min lilla häftapparat. Suveränt. Men hade någon frågat mig för några månader sen -Petra, ska du inte köpa en bögig skinnportfölj? Då hade jag sagt nä va! Fast det hade nog ingen frågat förresten....glöm det.

Guten nacht

P.S Den 13 december, när ni äter pepparkakor och tittar på nån blondin med stearin i håret, då är jag och Bättan på Hovet och headbangar till Lemmy. D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback